YouTube'a Reklam Şikayeti!




Unilever ve Kellogg's gibi büyük reklam şirketleri YouTube'un reklam izlenme istatistikleri konusunda şeffaf olmadığını söyleyerek reklamlarını geri çekme kararı aldı. İşte detaylar...

Reklamlar, YouTube'un hayatta kalabilmesi ve para kazanabilmesi için büyük önem arz ediyor.

Unilever ve Kellogg's gibi büyük reklam şirketleri YouTube'un reklam izlenme istatistikleri konusunda şeffaf olmadığını söyleyerek reklamlarını geri çekme kararı aldı.

YouTube, reklam verenlerini hoşnut kılmak için yeni reklam analiz araçlarını yayınlamak için hazırlık yapıyor. Bu sayede, reklamın kullanıcılar tarafından "nasıl" izlendiği ile ilgili bilgiler detaylı bir şekilde incelenebilecek.

Youtube'a reklam veren şirketler, reklam izlenme sayılarının doğruyu aktarmadığını söyleyerek YouTube'un, kullanıcılar tarafından izlenmeyen reklamlar için de para aldığından şikayet ediyorlardı. Reklam veren şirketlere göre bir reklam oynatılmaya başladığında kişi ziyaret ettiği sayfayı kaydırmış olabiliyor, böyle bir durumda reklam sayfaya yükleniyor, ancak ziyaretçi reklamı izlemiyor yahut reklam başladığı anda ziyaretçi sayfayı yenileme butonuna bastığında reklam sadece birkaç saniye devam etikten sonra yüklenen aynı video bu kez reklamsız bir şekilde sayfaya yükleniyor, bu durumda YouTube reklamı oynatmış olduğunu var sayarken ziyaretçi reklamı seyretmeden videoyu izleyebiliyor.

Bu konuda gelen şikayetler doğrultusunda YouTube bu gibi özel durumları da kapsayan yeni bir reklam izlenme analizi rapor yayınlayacak ve tabiki de reklam veren şirketlere de bu yeni analiz raporuna göre fatura kesecek.